Bu Blogda Ara

22 Aralık 2012 Cumartesi

THY: "Ben tek, siz hepiniz!"

2012'nin sonuna geldiğimizde, her bir mecradan 2012 yılı almanakları yayınlanmaya başladı. Doğal olarak 2012'nin en'lerine yönelik en kapsamlı çalışma yapanlarının başında gelen Google, 2012 yılı YouTube Reklam Liderleri'ni de açıkladı. Buradaki linkten ulaşabileceğiniz listede zirvede Nike 20.884.282 izlenme sayısı ile karşımızda iken, 20. sıradaki 3.885.113 tıklanma ile yer alan Old Spice'e kadar uzanan listede; Pepsi, Audi, VW, Samsung, Honda, Toyota gibi dünya markaları sıralanıyor. 

Listede yer alan 20 reklamın izlenme sayılarını topladığımızda karşımıza çıkan sayısı ise: 248.452.969 Bu sayının 147.351.017 adeti ilk 10 sırada, 101.101.952 adeti de ikinci 10'da yer alıyor. Ayrıca yayınlanma tarihlerine göz attığınızda, bu sayılara ulaşan reklamların çoğunun yılın ilk çeyreğinde olduğunu görüyorsunuz. Bu liste Amerika Birleşik Devletler menşeli reklamları içeriyor kuşkusuz ancak ABD'nin gerek pazarlama/reklam boyutunda, gerekse de genel ekonomi boyutunda Dünya'daki rolü, listenin küresel önemini açıkça ortaya koyuyor.



Bizim Dünya'daki reklam/pazarlama rolümüzü değerlendirmeye kalkacak olursak, iyi şeyler bulacak olmakla birlikte ABD'ye kafa tutma noktasında çok fazla iyimser olabilmek mümkün değil. Ancak THY bu durumu reklam/marka özelinde de olsa değiştirme başarısı gösterdi. 6 Aralık 2012 tarihinde yayınlanan "Kobe vs Messi: Legends on Board" çalışması bu cümleyi kurduğum an da 77.951.397 adet tıklanmaya ulaşmıştı. Yayınlanma tarihini vermiş olmamdan da anlaşılacağı üzere, yukarıda 248 Milyon izlenme sayısına ulaşan toplam 20 reklamın 1 yıllık süreçte ulaştığı seviyenin %32'lik kısmına daha 1 ay dahi olmadan ulaşmış durumda. Avrupa, Amerika ve Dünyanın önde gelen bir çok mecrasında da konu olmayı başarabilen bu reklam ile THY, önümüzdeki dönemlerde Interbrand, MilwardBrown gibi dünyanın en değerli markaları "Top 100" listelerine kendinden daha da emin bir şekilde göz kırpıyor.

THY'nin bu başarısı, yurtiçinde de büyük bir beğeni kazanmış olmakla birlikte, reklam bütçesi üzerinden yapılan kısık sesli cızırtılar da duyulabiliyor. Markaların kadar zengin ve ünlü olabileceği ve bunun ülke ekonomisine ölçümü çok zor olan büyük getirileri bilincinde olanlar olarak ise biz, sadece ayakta alkışlıyoruz. Teşekkürler THY, teşekkürler TurkishAirlines!




Hiç yorum yok: