Bu Blogda Ara

15 Mayıs 2008 Perşembe

2008 Blog Ödülleri Sonuçlandı: Ancak süreç biraz sancılı

Bloglama tarafından bu sene ilk kez düzenlenen 2008 blog ödülleri adı altında Türkiye'nin 10 kategoride en iyi bloglarının seçildiği yarışma sonuçlandı. Bu yarışmayla ilgili süreç öncesinde de bir yazı yazmıştım. Desteklediğim bir organizasyondu ve blogların son yıllarındaki hızlı gelişimiyle birlikte eninde sonunda gerçekleştirilecek bir yarışmaydı. Bunu ilk değerlendiren bloglama oldu.
İlk olmasından dolayı bazı aksaklıkların olduğu bir süreç yaşandı. Sponsorlar ve verdikleri ödüller, oylama sürecinin başlama bitiş tarihleri, aday olma şartları gibi. Ancak esas dikkatimi çeken organizasyondan son derece memnun olanların yanısıra, çok öfkeli olanlarda var. Açıkcası aday olarak yer almadığım için sürecin biraz dışında kaldım, çok iyi takip etmedim. Beğendiğim adaylara oylarımı verdim ve bazı yeni bloglarla tanışma fırsatımı kullandım. Ardından yapılan konferansa da katılmadım, o yüzden pek fazla yorum yapamıyorum. Memnun kalanların çoğunun yorumlarına blog ödüllerinin sayfasından ulaşabilirsiniz. Yine burada da eleştirilerini dile getirenler olmuş. Son derece öfkeli, kızgın olanlarda var. phpBB Live'de de bu ağır eleştirileri görebilirsiniz. ferhatonair'ın tepkisi ile ilgili 2 yorum da aldım ancak bu yorumların "My foot print ve kiva" adlı yazıma yapılmasından dolayı yayınlamadım. Açıkcası bu tartışmaların uzağında kalmayı tercih ediyorum, çünkü ciddi anlamda süreçin işleyişi ile ilgili bir bilgim yok.

Benim yapabileceğim değerlendirmeler: baştada bahsettiğim gibi sanırım ilk olmasından kaynaklanan sıkıntılar ve özellikle ödüllerin yetersizliği. Bence bu ödüller verileceğine hiç verilmemesi daha da güzel olabilirdi. Özellikle microsoft,vestel ve mediacat gibi markaların bu denli zayıf ödüller vermesi beni şaşırttı. Tabii anlaşmaların ne şekilde olduğunu, bu ödüllerin sorumluluğunu kimin taşıdığını bilmiyorum. Önceki yazımda da belirttiğim gibi zaten buradaki en önemli ödül "Türkiye'nin en iyi blogu" unvanını almak ve bilinirliğini artırmaktı. Bu yüzden bu ödüller verilmese belki daha iyi olabilirdi. Diğer bir açıdan söyleyebileceğim; düşüncenin güzel olduğu ve devamlılığının olması gerektiği. Önümüzdeki senelerde de bu organizasyonun/organizasyonların devam etmesi gerektiği kanaatindeyim. Yıllar geçtikçe de çok daha profesyonel olacağına eminim. Ayrıca mutlaka alternetif yarışmalarda çıkacaktır.

Tartışmalı, biraz sancılı geçen süreç sonunda, kazananları tebrik ediyorum. Tüm düşüncelerin de ortak noktada buluşmasını temenni ediyorum.

Hiç yorum yok: