Tüm Dünyada olduğu kadar ülkemizde de çok büyük sadık müşterisi olan Pizza Hut radikal bir karar alarak ana ürünü pizzasının yerini makarnaya bıraktı ve yıllardır Pizza Hut olarak bildiğimiz koca dev artık Pasta Hut oldu. Yani pizza kulübesi artık makarna kulubesi...
Haberin yer aldığı hürriyet.com'da bu değişimin nedeni şöyle açıklanmış: "Dünyaca ünlü Amerikan restoran zinciri Pizza Hut, sağlıklı beslenmeyi teşvik için radikal bir değişime gidiyor."
Bu radikal değişimin uzun vadeli yatırım maliyeti tam 100 milyon paund. Kuşkusuz pizza sevenler bu değişime oldukça üzüldü. Özellikle de pizza hut'ın pizzacıları. Ama değişim nedeni oldukça duyarlı!! Sağlıklı beslenmeyi teşvik...
Peki gerçekten bu değişimin yegane nedeni bu mu? Yoksa bu değişim lansmanı tüketicinin kalbine dokunmak mı? Elbette ikincisi. Eğitimim sırasında ve gerçek hayatta görüp öğrendiğim en önemli şeylerin başında işletmelerin birincil amacı nedir sorusunun cevabının kar olduğu doğrusu gelir. Pizza Hut'ın bu değişiminin altında da kuşkusuz bu yatıyor. Ne denli büyük ölçekli bir marka olursa olsun sağlıklı yaşamı teşvik için 100 milyon paundluk bir maliyetin altına girmez. Bu düşüncemin kanıtı da zaten ilgili haberin alt satırlarında gizli:
"Pizza Hut Pazarlama Direktörü Claudia Nicholls-Magielsen de yapılan araştırmaların dışarda yemek yiyen insanların daha fazla çeşit aradığını ve İngiliz toplumunun makarnayı pizzadan daha çok yediğini belirtti."
Makarna pizzaya göre daha fazla tercih edilir hale geldiyse Pizza Hut elbette Pasta Hut olur. Ama bu değişim İngiltere dışındaki ülkelerdeki tüketim alışkanlıklarına göre nasıl etkilenir onu göreceğiz. Ayrıca alanında oldukça uzmanlaşmış ve kendini kabul ettirmiş bir markanın tüketici tercihlerinin değişimine rağmen kategorisini değiştirmesi ne kadar başarılı olur onu da oldukça merak ediyorum. Pizza Hut'lar aynen kalıp farklı bir marka ile de makarnada zirveye çıkmaya çalışmak acaba daha mı başarılı sonuçlar getirirdi?
Bu değişimin kar odaklı olduğunu düşündüğümü yineleyip, iyimser lansmanlarını da göz ardı etmemek adına bu pazarlama kararlarını amaca yönelik pazarlama, sosyal pazarlama yönelimli de ifade edebileceğimizi söyleyebiliriz.
4 yorum:
sadece şaka yaptılar tabiki :)
ingiltere genelinde 30 mağazada birkaç günlüğüne tabelalar "pasta hut oldu", sonra açıklama yaptılar zaten. Zaten bunca yıllık pizza hut markasını, pasta hut yapmanın katmadeğerinin olmayacağını herkes çok iyi biliyor. İngiliz halkı, inanın bu tip kampanyaları çok seviyor. Postahanelerinde bile kuyruk yönetimi için koydukları LCD ekranlarda oldukça eğlenceli, videolar durmadan yayınlanıyor. Espirili reklam aşırı tutuyor. Kültürel kodlarla alakalı. Örneğin Fransada pek iyi işlemiyor bu mekanizma. Birde eğlenceli web sitesi hazırlamışlardı pizza hutcılar bunun için http://www.pastahut.co.uk/Home
Vallahi müthiş.. Çok sağolun.. Akıl almaz bir değişim kararı olarak düşünüyordum ancak şimdi akıl almaz bir pazarlama kampanyası olduğunu öğrenmiş oldum. :)
Ama işin ilginç yanı hürriyet gibi bir mecrada bile pizza hut pazarlama müdürünün ağzından demeçde yayınlayarak ciddi bir haber yapılması. Bu da bir danışıklı döğüş mü acaba yoksa hala kuşkularımı devam ettirip başta bu yönde alınan kararın gelen tepkiler sonucunda yalnızca eğlenceli bir kampanya olarak duyurulması şeklindemi düşünmeliyim???
ahmet bence nabız yoklama da olabilir bu. şemsiye altında böyle bir marka ile hem pizza hut adının imajını kullanıp hem de sadece makarna satan işletmeler zinciri gibi bir fikrim olsa, kesinlikle ben de bu yola başvururdum.
kesinlikle katılıyorum alişan. Benimde düşüncem her nekadar reklam kampanyası olarak lanse edilse de yegane amacın bu olmadığı. Mutlaka birşeylerin daha da peşindeler. Kendi pazarlama müdürleride makarna tüketiminin pizzanın önüne geçtiğini belirtmiş zaten. Bakalım eninde sonunda çıkar kokusu :)
Yorum Gönder