Bu Blogda Ara

31 Ekim 2012 Çarşamba

Şanzelize Effect!

Çok değil, 1 ay önce tanıştım Şanzelize Kafe ile... Tanıtım filmleri sayesinde olmuştu tanışıklığımız. Heyecanımı hemen twitter hesabımdan paylaşmıştım. Evet, gerçekten o kadar kötüydü ki çok iyiydi.

Bugün, aradan geçen bir ay içerisinde son bir ayın marka bilinirliği en çok artan markası konumuna gelmek üzere olduğunu fark ettim. Keşfeden herkes, heyecanını gizleyemiyor, boy gösterdikleri mecralarda çeşitli şekillerde heyecanlarını ifşa ediyor.

Bir pazarlama bloğu sahibi olarak, böylesine bir büyüme trendinde olan markadan bahsetmeden geçmek bana yakışmaz dedim ve Şanzelize'nin özellikle sosyal medyada yarattığı sansasyonlardan örnekleri paylaşayım istedim. Ki, sosyal medyada var olmak isteyen markalar feyz alsınlar..! :)  

Tabi ki ilk sıra şanzelize kar topunu yaratan tanıtım filmlerinde:





Her biri ayrı güzellikte, özende olmakla birlikte, toplumun bu tanıtım filmlerine katkısı yadsınamaz... Tanıtım filmleri ile ilgili en iyi yorumlardan seçmeler;

  • 5 seneden beri apaçiyim, Allah izin verirse önümüzdeki sene Şanzelize'ye gidip hacı olmak istiyorum. (Teşekkürler Ayhan Abi:))
  • Çalınacağını biliyo millet, montunu çıkaran yok
  • kızın üstüne GIRL yazmışlar, anlaşılsın diye (son filmin yorumlarından)
  • DJ Apo'nun kulaklığı Snoppy. Kırtasiyede 6.90 TL
  • Bir erkeğe 5 erkek düşüyor lan.
  • Bir gün ne ayak diye gideceğim de, tanıtım filmine denk gelirim diye korkuyorum aq.
Daha nicesini, gerek video paylaşım sitelerinde film yorumlarında gerekse de sözlüklerde bulabilirsiniz.

Tabi, sosyal medyada üzerinden müşteri ilişkileri yönetimini de oldukça başarılı yürütüyor Şanzelize. Oldukça içten: 



Elbette sadece eğlenmek ve elimin altında durmasını istediğim bir arşiv olmasını istememdi bu yazı ile amacım. Ancak biraz ciddileşmek gerekirse, Şanzelize gibi bir markanın bu denli bir reklam, pr yapabilmesi için ne gibi alternatifleri uygulaması gerekirdi? Aslında bu noktadaki sorum Şanzelize için değil elbette. Bu denli mikro işletmelerin/markaların ufkunu açabilecek bir örnek diye düşünüyorum. Bu işin içeriğine, saçmalığına vesaire bakmaksızın, yayılma/dağılma gücünü irdelemeleri gerekliliğinden bahsediyorum.

Neyse, size iyi eğlenceler dilerken, Alaattin'e, DJ Apo'ya ve elbette tanıtım filmlerindeki imza sahibi Derin Hafriyat Video A.Ş.'ye de özel tebriklerimi iletiyorum... :)

Hiç yorum yok: