Bu Blogda Ara

27 Aralık 2013 Cuma

Ürünlerimiz Sağlığa Zararlıdır ama Vakit de Nakittir!

Şok! Flaş! Skandal... Mc Donald's çalışanlarına fast food ürünlerinin sağlıksız olduğunu söyledi!

Müthiş bir gaf, tarihi bir itiraf duygusu ile verildi çoğu yerde bu haber. Bir hızlı yiyecek şirketinin, kurum çalışanlarına yönelik hizmet veren sitesindeki uyarısının sızması bir çok kişiyi rahatsız etti. Konuyu, "kendi ürününü kötüleyen marka" genelinde düşündüğünüzde olayın dramatikliğine kapılmak elbette beklenen sonuç. Ancak şeytan ayrıntıda gizlidir! 

Bugüne kadar ne ben ne de siz eminim ki hiç bir yerde fast food ürünlerinin sağlığa ne kadar yararlı ürünler olduğunu anlatan bir makale okumadınız. Hiç birimizin her hangi bir rahatsızlığı sonucu doktor tavsiyesi olmadı hamburger! Zaten bize bunları söyleyecek biri çıksaydı da aklından zoru olduğunu düşünürdük herhalde. 

Bunların aksine fast food ürünlerinin ne kadar sağlıksız olduğu, özellikle çocuklarımızı olabildiğince uzak tutmamız gerektiğini anlatan bir çok uzman tavsiyesi okuduk, izledik. Hatta fast food yüzünden Dünya Kupasına katılamayan milli takıma, daha da beteri ölüm nedeni fast food olanlara rastladık.  

Fast food ürünlerinin sağlıksızlığının kesinliği, sigara paketleri üzerindeki sigara sağlığa zararlıdır uyarısının kesinliği kadar net. Bence siz de Mc Donald's gibi "sandviç, salata ve su" üçlüsünün, "çizburger, patates kızartması ve kola" üçlüsünden daha sağlıklı olduğunu düşünüyorsunuz. Ve şuna da eminim ki Mc Donald's yalnızca çalışanlarına karşı değil, müşterilerine de hiç bir zaman patates kızartmalı üçlünün daha sağlıklı olduğunu iddia etmedi. En fazla, bir kıyas içerisine girmedi. Dolayısıyla şaşırmışlık hali, asıl şaşırtan aslında... 


Klişe söylem ve pek tabi gerçek şu ki; bilgi çağındayız. Bilginin her türlüsüne çok kolay ulaşıyoruz. Doğrularımız gibi çoğu hatalarımız da günümüzde bilerek seçtiğimiz tercihler. Bizi o tercihe götüren çok farklı motivasyonlarımız var çünkü. Sigaralarının üzerine "öldürür" yazmanın bile vazgeçiremediği motivasyonlarımız. Markalar da bunun farkında haliyle. O nedenle her geçen gün daha dürüst olma eğiliminde ilerliyorlar. Yasal düzenlemeler nedeni ile ürününün zararlı olduğunu söylemek zorunda olanlar dışında da beni kullanma diyebiliyor markalar artık. Turkcell'in 23 Nisan reklamını hatırlarsınız sanırım:


Fast food ürünlerinin hangi ihtiyaçlar doğrultusunda doğduğunu ve her geçen gün artan bir talebi olan sektör haline geldiğini düşünmek, sağlıksız olduğunu bile bile neden fast food tercih ettiğimizi hatırlamaya yetecektir. Dolayısıyla herhangi bir hızlı yiyecek sektörü oyuncusunun değil çalışanlarına, müşterilerine dahi bu denli telkinlerde bulunması abes olmayacaktır. Hatta aksine, bu samimiyetin gücünü, diğer rakiplerinden nispeten biraz daha sağlıklı ürünlere sahip olmak ile birleştirebilen olursa, büyük bir pazarlama başarı hikayesi bile yazabilir. 

Bu eklemeyi yapmanın, yazının Mc Donald's avukatlığı olarak algılanmasını yaratacağından korksam da, Interbrand'ın "En İyi 50 Küresel Yeşil Marka 2013" listesinde yer alan markalardan birinin Mc Donald's olduğunu söylemekte de fayda var. Çalışanları yanı sıra tüketiciler için de hassasiyeti olan markaları incelemenizi tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok: