Son günlerde çok beğendiğim iki pazarlama örneğine kısaca değinmek, naçizane tebriklerimi iletmek istedim. Bunlardan biri çok başarılı bir reklam kampanyası, bir diğeri yerinde bir inovasyonu temsil ediyor.
Reklam; Coca-Cola'nın #bimilyonneden reklamı... Harika bir düşünce, harika bir uyarlama ve harika bir felsefeye sahip. 1 numara olmak kolay değil. Coca-Cola'nın neden en iyi olduğuna yönelik belki milyon değil ama onca sebep sıralanabilir ancak özellikle son yıllarda Pepsi ve Coca-Cola reklamlarını oturup izlerseniz diğer sebepleri sıralama ihtiyacı hissetmezseniz. O zaman bu reklamı buraya da not edelim:
İnovasyon başarı ise İşbankası'ndan. 2012 başındaki çek kanunundaki değişiklik, piyasalardaki ekonomik bozulma ile birleşince 2012 yılının ilk 10 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre ibraz edilen çek sayısındaki artış %3'lerde kalırken, karşılıksız çek adedi %55; karşılıksız çek kestiği için verilen yasaklama kararı ise %790 oranında artış gösterdi. İşte böyle bir ortamda İşbankası, krizi fırsata çevirmek tabiri ile nitelenebilecek yeni bir ürün geliştiriyor: "karşılıklı çek". Teminat mektuplarındaki banka garantörlüğü özelliğini çeklere de taşıyan "karşılıklı çek" ile çeki keşide eden her bir çek yaprağı özelinde SMS aracılığıyla çeki teminatlı hale getirirken, çekin hamili yine SMS aracılığıyla çekin teminatlı olup olmadığını öğrenebiliyor. Kuşkusuz ilave bir maliyet yaratacaktır ancak riskin arttığı anda riskini azaltandan riskini artırana bir fon akışını da makul görmek lazım. Bitirirken, "Karşılıklı Çek" başarısındaki aslan payının zamanlama ve ilk olmak da olduğunu vurgulamakta fayda var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder