"Gizemli, bilinmeyen, fizik ötesi güçler ve olaylar herkesin ilgisini çeker. Bilinmeyene ulaşma, geleceği görmek gibi gizemli konular her daim gündemde olunca hali ile bir pazarlama konusu olup çıkıyor" diyen Nazan Günay hocamız, 21 Aralık ve Şirince'yi mistik pazarlama kavramı özelinde açıklamaya çalışmış ve asıl önemli olanı; bu fırsattan nasıl fayda yaratılabileceğine yönelik zihinleri açmıştı.
Elbette getirileri çok daha fazla ve sürekliliği olacak olmakla birlikte, uzun vadede fayda yaratacak fırsatlar, kısa vadeli fırsatlar kadar heyecanlandırmıyor günümüz markalarını. Herkes yine kısa vadede 21 Aralık kıyamet gündeminden kendime nasıl pay çıkarabilirimin peşinde. Pazarlamanın gündemi sıkı takibi gerekliliğini saklı tutmakla birlikte suyunu çıkarmama gerekliliği ile ilgili düşüncemi bir önceki yazımda Noel Baba özelinde vermeye çalışmıştım. O yüzden bu sefer, "gündemi kullanacaklar tabi" sınırlarında kalarak 21 Aralık'ı reklamlarında, kampanyalarında kullananlara göz atalım...
- FIAT, yılın son kampanyasında "son"a vurguyu Dünya'ya yaklaşan meteor ile verirken, bilinçaltında 21 Aralık'a oynadığı kesin:
- Video paylaşım sitelerinde bulamamakla birlikte "21.12.2012 sonun başlangıcı mı yoksa yeni başlangıç mı" sloganı ile dönen teaser reklamına sanırım siz de rastlamışsınızdır. Bakalım arkasından ne çıkacak.
- Halley de herkese bir hal olan serisine 21 Aralık'ı eklemeyi unutmamış:
Sınırlar ötesinde de durum pek farklı değil. 21 Aralık konumlandırmalı kampanyalar uzaklarda da gündemden fayda yaratma amacına hizmet ediyor.
- Fastrack, www.makehellcool.com ile yönettiği kampanyasında #makehellcool altında tüketicileri öbür dünyadan önce kendisine uğramaya çağırıyor. Sol üstte yer alan sayaç heyecan mı yaratıyor, sinir mi bozuyor emin olamadım ama sayaç sıfırlandığındaki durumu görmek için 22 Aralık'ta sayfaya uğrayacağım kesin gibi!
- Aslında dışarıdaki farklı yanlardan en önemlisi, daha aylar öncesinden 21 Aralık'ı kullanmaya başlamaları. (Yaratıcılık üstünlüklerine girmeyeceğim bile):
- Bu reklam da Şirince'de çekilmiş olsa gerek! :
- Pepsi bu reklamı yaparken akıllarında Mayalar var mıydı, işte ondan tam emin değilim:
Google'da "end of the world/dünyanın sonu, mayan/mayalar" içerikli aramalar ile listeyi çeşitlendirebilirsiniz.
22 Aralık sabahında atılmak üzere sotede tutulan "maya tutmadı" tweet'lerinin farkında olduğumuz gibi, kıyametin kopmaması üzerine oluşacak "geyik gündemi"nin bir süre daha pazarlama dünyasınca kullanılacağı aşikar. Ama çok sürmez, biraz daha sabır... :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder