Bu Blogda Ara

9 Aralık 2012 Pazar

Noel Baba: Bu değil, bunlar hiç değil...

Ren geyiklerinin çektiği kızaklara doldurduğu oyuncakları, evlerin bacalarından çocuklara ulaştırması ile tanıdığımız Noel Baba, uzunca bir zamandır ajansların bacalarından reklam senaryoları atan biri oldu çıktı. Ayrıca Ali Ağaoğlu'ndan da beter; her reklamda kendisi oynamakla kalmıyor, bir çok farklı markanın celebrity'si olarak karşımıza çıkıyor. 

Aralık ayının henüz ilk haftasında karşımıza kolbastı oynatırken de; tatile çıkıp, hediye işini bankaya bırakırken de çıkabiliyor. Aralık geldiği an Noel Baba'yı göreve çağırma ritüeli yine değişmiyor anlayacağınız.




Günümüzdeki resmedilmiş halini 1931 yılında Coca-Cola adına yapılmış bir çizimden alan karakterin, reklam dünyasında bu kadar sevilmesini bir yerde anlamak lazım herhalde. Şaka bir yana, bu denli çok markanın Noel Baba'ya sarılıyor oluşu bir markanın kullanımdaki başarısının altında değil elbette. Burada sadece Coca-Cola'nın Noel Baba kullanımını anlayabildiğimin altını çizmek istedim. Sıklıkla kullanılışına bir anlam yüklemek gerekirse de; pazarlama dünyasının "bayıldığı" önemli gün ve haftalarının zirvesinde yer alan yılbaşının tüm dünya tarafından kabul görmüş bir karakteri olması, kısa ama özetleyici bir tespit olabilir sanırım.  

Gel gelelim işin suyunu çıkarmanın kimseye faydası yok. Herkesin yaptığını yapmak bir marifet değil. Yılbaşını çok daha farklı resmederek de inanın muhteşem işler başarabilirsiniz. Hatta farklı olacak olmanız nedeni ile başarı ihtimalinizi artıracağınızı da unutmayın. Zor olanı seçiyorsunuz. Herkes tarafından yapılan işin alternatifleri ile öne çıkmaya çalışıyorsunuz. Evet, bunu başarabilmeniz halinde de yine alkışlanırsınız ama inanın işiniz oldukça zor. Bunu en son 2012 yılına girerken Yeni Rakı başarabilmişti. Aşağıdaki reklam, tüm mecralarda büyük beğeni görmüş, muhteşem bir yayılma gücü yakalamıştı. Fakat oradaki başarıyı hazırlayan dış etmenleri unutmayın. Bu reklamdan birkaç gün öncesindeki Keşan Müftüsü'nün "Noel Baba baca ve pencereden giriyor. Ama doğru dürüst biri olsa kapıdan girerdi." sözü olmasa o başarı, hatta o reklam olmazdı.



Ulusal ve uluslararası reklam ödüllerinde de bildiğim kadarıyla "En güzel Noel Babalı reklam" kategorisi yok! O yüzden gelin, Noel Baba saplantınızdan vazgeçin. 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yilbasinda noel baba kullanmak gercekten bir klise. Markanin yeni yila hazir oldugunu gostermek, bu gorsellik, reklam patlamasinin yasandigi donemde illa da Noel Babayi farkli farkli sekillerde kullanmaya calismak markayi sadece siradanlastiriyor.