Bu Blogda Ara

7 Mayıs 2011 Cumartesi

Sosyo-nostalji!

Küçükken mektup yazmak önemliydi... Hem sevdiklerimize onları düşündüğümüzü hatırlatmak, hasretlerimizi iletmek; hem de iletişim yeteneğimizi, Türkçe'mizi geliştirmek için büyüklerimizce, öğretmenlerimizce mektup yazmaya teşvik edilirdik... Sonrasında ingilizce eğitimimize başladığımızda, öğretmenlerimiz yine dil gelişiminin önemli bir parçası pen pal(mektup arkadaşları) derdi. Yıllar geçtikce ve teknoloji geliştikçe iletişim yıllardan da, bizden de hızlı gelişti. Artık çok nadir durumlar dışında mektuplara hiç mi hiç ihtiyacımız yok...

Geçmişteki bu süreç içerisinde markalar için de önemli bir pazarlama aracıydı mektuplar... Mesela hediye kampanyaları... "Deterjanın açma kulpunu P.K.12..'ye gönder çekilişle binlerce ...'lerden biri sizin olsun." Sanırım bu yazıyı okuyan herkes hatırlar bu kampanyaları.. Şimdilerde çok daha kolay bu işler.. Şifreyi 9999'a gönder, www.xxx.com'a gir şifreyi yaz.." vs... Elbette teknoloji gelişimi ve beraberinde getirdikleri hayatı kolaylaştırıyor. Ama zaman zaman da bazı şeylerin tadını, hazını azalttığı kesin. Mesela mektup ile kampanyaya katılmak istediğinde harcanan emek ile internet/sms kanalları ile katılınan kampanyalar için harcanan emek, bu hazzı azaltıcı en önemli etkenlerden biri...

Elbette bunları yazarken, geçmişe dönelim demiyorum.. Hayatı kolaylaştıralım tabii ama zaman zaman da nostalji yapmak, ara sıra geçmişe dönmek iyi gelecektir.

Az önce Şen Piliç reklamını izleyince yazmak istedim bunları. Şöyle diyor Şen Piliç: "Şen Piliç’ten 10.000 kişiye mangal, piknik örtüsü ve çantası hediye. Şen Piliç etiketini ya da poşetini Ad Soyad Yaş ve Adres ile P.K. 95 ŞİŞLİ 34361 İstanbul adresine gönderin kazanın..." Aslında tam olarak bilemiyorum: Şen piliç bunu bir nostaljik pazarlama (retromarketing) kapsamında mı gerçekleştirdi, yoksa basit bir tercih veya yetersizlik miydi ama sadece bunu görmek bile bana iyi geldi, kısa da olsa geçmişe/ geçmişte yaşadığım benzer deneyimlere götürdü... Aslında websitelerine girdiğimde bu kampanyaları ile ilgili herhangi bir bilgiye ulaşamamam ikinci ihtimali güçlendirse de, biraz derinleştirip, geliştirilse sosyal sorumluluk kavramını bile içine alabilecek bir fikir olabilir.

2 yorum:

love dedi ki...

iyi bir siteniz var

marketman dedi ki...

Teşekkürler